luni, 22 august 2016

Dinant: oraş sau melodie?

 Ploi mărunte şi dese mă sâcâie aşa, trist, ca în primele zile de toamnă.Valonia este o parte a Belgiei care, de asemenea, mi se pare cumva tristă, în contrast cu zona flamandă a ţării în care petrec de ceva timp verile.Flandra este un fel de star în plină ascensiune, personalitate asortată cu vremurile moderne, în vreme ce Valonia pare ruda mai săracă, o bătrână doamnă cu haine ponosite, căreia îi strălucesc însă frumos uneori, privirile.

Dinant, un orăşel din regiunea Ardeni(regiune valonă), una dintre destinaţiile acestui august capricios, mi-a schimbat cărarea gândurilor.În comparaţie cu oraşe emblematice precum Brugge, Gent, Brussel, Dinant este un loc mai puţin cunoscut; tocmai de aceea am fost surprinsă de farmecul acestui  cuib de zâne ascuns, înghesuit-înghesuit cumva între stânci şi fluviul Meuse.Intrarea în oraş este pitorească, neaşteptat de frumoasă: roca Bayarda e o stancă înaltă, prin care se strecoară cu teamă parcă şoseaua, ca să facă loc timid oraşelui în care s-a născut Adolphe Sax, inventatorul saxofonului.Par să existe numai două străduţe, pe care se aliniază casele decupate din turtă dulce.Podul cu saxofoane este atracţia tuturor paşilor.De aceea, pe la terase, prin cafenele se cântă jazz…la saxofon.Numeroase festivaluri de jazz aleg acest loc drept gazdă, întrucât decorul pare ideal pentru acest soi de muzică uşor vrăjită, cumva hipnotică,

Sunt câteva locuri frumoase de vizitat: Citadela, Catedrala protopopială Notre-Dame, (sec. 13-14), reconstruită în stil gotic, împodobită cu vitralii minunate, în care citesc  numeroase informaţii despre istoria zbuciumată a regiunii râvnită când de unii, când de altii, datorită pozitiei strategice, Castelul Fryer, ,,Gotte de Dinant”(una dintre cele mai frumoase peşteri din Belgia).Cel mai mult îmi place însă, când ajung într-un oras nou, să mă plimb prin mulţime, tăcută, să scotocesc primprejur si prin mine.O plimbare la pas pe malul fluviului si implicit de-a lungul orasului, împleteşte tot ce are Dinantul de etalat: muzică, ape, stânci, flori, ploaie.

Marile capitale ale Europei pălesc uneori, între amintirile verilor mele, în faţa unor orăşele aproape fără nume, fără re-nume, în care am respirat bucurie.  











   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu