marți, 16 august 2016

Azi e sarbatoare:

A sărbători înseamnă pentru mine, în primul rând, a mă bucura cu toată inima, cu toate gândurile, într-o nelinişte de nevorbit.Azi e sărbătoare.Şi, deşi  sunt sfârşită de puteri,  m-am trezit cu noaptea-n cap de emoţie, pentru ca ziua să fie mai lungă şi  să-mi prelungesc bucuria!

S-a întâmplat să fim în Belgia, unde ziua de Sfânta Maria e prilej de mare freamăt .Se sărbatoreşte atât Înălţarea la cer a Sfintei Marii, cât şi Ziua Mamei.Mi se pare minunată împletirea aceasta de celebrări: simt că nicio altă zi nu ar putea fi mai asortată cu Ziua Mamei, pentru că, probabil, în fiecare mamă e un strop de sfinţenie,  atât timp cât a adus şi a înflorit o viaţă pe lume; şi poate că în fiecare Marie e o mamă minunată, spun asta ştiind că mama mea e Marie(şi e cu mine, m-a urmat aici, la capătul lumii), în plus, ştiu câteva iubite de mine de-o viaţă Marii care sunt Mame-Mame-Mame!!Am văzut azi un oraş plin de entuziasm, cu mii de oameni împodobiţi cu zambet şi costume tradiţionale, am văzut  covorul de flori uriaş care se întinde omagial  în fiecare an mai uimitor,  am văzut în stradă femei purtând  în braţe buchete imense, urări scrise cu litere colorate pe toate străzile, în magazine, prin berării, pe tarabe, în bierică şi în Piaţa Mare:,,Proficiat aan alle moeders”(Felicitări tuturor mamelor!),,,Leve moeder”(Traiască  mama!).Am văzut multă, multă  bucurie adevărată!

Acesta e contextul în care mi-am vieţuit şi eu, cu nesfârşită emoţie, sărbatoarea  ei, a făpturii pe care
 am adus-o pe lume, căreia i-am împrumutat bătăi dintre bătăile inimii mele.După 3 zile şi 3 nopţi în care m-a privit cu ochii trişti şi obrajii arzând de febră, azi a fost sărbătoare!N-a mai ramas nici urma de răceală, nici strop de tristeţe: azi a cotrobăit fără odihnă prin jucării, a hoinărit peste tot, a primit urări, şi tort, şi îmbrăţişări!Azi ne-am bucurat şi singuri, şi amestecaţi într-un puhoi de oameni zâmbitori. E şi ea o Marie binecuvântată, pentru care am primit urări pe  care, dacă le-aş pune cap la cap, aş înconjura lumea cu vorbe şi gânduri fără seamăn de frumoase, urări pentru care sunt recunoscătoare tuturor celor care s-au gândit la ea, şi la noi.I-am urat şi eu tot ce ştie sufletul unei mame să ureze copilui său.Şi o să-I  mai tot urez.Şi  în cuvinte, şi  în gânduri, şi în mângâieri şi în rugăciunile tainice sau rostite aievea.

Azi e sărbătoare.Simţeam eu că ori de câte ori e ziua unui copil ar trebui să fie şi ziua mamei lui, pentru că orice mamă  se bucură, cu siguranţă, mai mult  decât toată lumea la un loc de aniversarea sau onomastica puiului ei!Şi uite că azi, aici, într-o ţară care nu e a noastră, s-a întâmplat să fim sărbătorite  împreună.























2 comentarii:

  1. Frumos, adanc, emotionant....d-aia esti speciala in inimile celor care te cunosc! Ma simt norocoasa ca va cunosc, pe tine si familia ta.Sunteti niste oameni frumosi si p-afara si pe dinauntru. Sunteti frumosi si pozitivi, langa voi pare sa nu se intample niciodata nimic rau . Va pup cu mare drag! Distractie placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim mult, mult, mult!Din tot sufletul!

    RăspundețiȘtergere